Administratör socialförvaltningen 2 visningar

Den här jobbannonsen har hämtats från Arbetsförmedlingen.

Som administratör kommer du att hjälpa till och bistå förvaltningschef i vardagliga förekommande administratörsuppgifter. I arbetet ingår att ha kunskaper inom området ärende- och nämndprocessen, samt att kunna stödja förvaltningens medarbetare i frågor om ärende- och förvaltningsnivå.

Du kommer att vara delaktig i förvaltningens arbete med att genomföra åtgärder med anledning av den nya dataskyddsförordningen (GDPR): du fungerar som socialförvaltningens ombud samt är sammanhållande i kommunens arbetsgrupp inom det området.

I tjänsten ingår även olika former av utrednings- och utvecklingsarbete, skriva protokoll vid förhandlingar, webbansvarig, fakturagranskning, insamlande och inlämnade av statistik till olika instanser, andra administrativa arbetsuppgifter, samt samarbete med andra förvaltningar/ verksamhetsområden.

Vi söker nu en vikarierande administratör då vår nuvarande ska vara föräldraledig. Vi erbjuder en arbetsplats med hög trivselfaktor och ett omväxlande arbete som ger dig möjlighet att utvecklas i din yrkesroll. Du kommer ingå i socialförvaltningens stab och tjänsten är direkt underställd förvaltningschefen.

I tjänsten kommer du att administrera frågor inom områden som regleras av kommunallagen samt offentlighets- och sekretesslagen. Din bakgrund gör att du har utbildning och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten.

Du har en god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift. Vi värdesätter att du är serviceinriktad, noggrann, strukturerad, har god analytisk förmåga och kan arbeta självständigt och drivande i de frågor du ha ansvar för. Samtidigt är du en lagspelare och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Du har god IT-kompetens samt goda kunskaper i Office.

Meriterande om du tidigare arbetat i politiskt styrd organisation samt har erfarenhet som nämndsekreterare eller kvalificerad administration eller handläggning inom offentlig verksamhet.

Då arbetet innebär mycket kontakter, ställs det höga krav på din förmåga att skapa förtroendefulla relationer och att samarbeta med andra.

Körkort erfordras då arbetet ibland medför resor i tjänsten. Stor vikt läggs på personlig lämplighet för uppdraget.

Överkalix kommun är belägen i hjärtat av Norrbotten med 3400 invånare och området sträcker sig över en stor geografisk yta med varierad bebyggelse. Inom Socialförvaltningens område arbetar ungefär 200 personer.

Antal tjänster

1

Adress

Överkalix kommun, Kommunstyrelsen, Överkalix kommun, 95681 ÖVERKALIX

E-post för ansökan

kommun@overkalix.se

Tillåt ansökningar via Eljesters webbsystem?

Nej

Detaljer


Antal tjänster: 1
Län/Ort:
Adress: Överkalix kommun, Kommunstyrelsen, Överkalix kommun, 95681 ÖVERKALIX
Senaste dag: 2018-06-30
AMS-ID: 22631881

Flera detaljer finns på ams.se.

Eljester Jobb

Eljester Jobb är en del av Eljester AB, som ingår i företagsgruppen Resultatfabriken. Läs mer om Eljester

Integritet och cookies | Användarvillkor

Idéer och förslag?

Tycker du att vi ska hämta jobb från fler än Arbetsförmedlingen, eller har du andra förslag om hur vi kan bli bättre? Mejla jobb@eljester.se och berätta mer.