Administratör till Duroc 11 visningar

Den här jobbannonsen har hämtats från Arbetsförmedlingen.

Är du service- och lösningsorienterad? Har du erfarenhet från administrativt arbete? Då är tjänsten som administratör hos Duroc Rail i Luleå något för dig!

Om tjänsten

Som administratör hos Duroc kommer du att ha en bred och viktig roll. Initialt kommer du främst att stötta kunder och kollegor med hjuladministration. Det innebär bland annat att registrera underhållsinformation i kunders system. Efterhand när du kommer in i arbetet och blir varm i kläderna kommer du att få möjlighet att administrera beställningar och transporter samt stötta ekonomiavdelningen med leverantörsreskontra. Du jobbar i nära samarbete med befintliga administratörer och rapporterar till produktionschef.

I din roll som administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
– Hjuladministration
– Beställningar
– Bokning av transporter
– Ekonomiadministration

Om dig

Vi söker dig som är en duktig administratör och samordnare. Vi ser gärna att du har erfarenhet från administrativt arbete inom industrin. Du har lätt för att sätta dig in i nya system och rutiner. Har du dessutom arbetat i affärssystemet Jeeves är det ett plus. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Det här är ett jobb för dig som är initiativrik och som trivs i stöttande roll där du har många olika kontaktytor.

Viktigt för tjänsten är

– God kommunikativ förmåga
– Professionellt och vänligt kundbemötande
– Samarbetsförmåga
– Struktur och noggrannhet

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om Duroc Rail

Duroc Rail AB levererar underhåll av järnvägshjul för lok och vagnar till Svenska och Europeiska järnvägsoperatörer. Företaget är beläget på Svartöns Industriområde i Luleå, och tillgodoser norra delen av den svenska marknaden för järnvägshjulunderhåll med bland annat VTG, SSAB och LKAB Malmtrafik i Kiruna AB som största kunder.

Om anställningen

Tjänsten som administratör är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget till och med 31 augusti. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

För rätt person finns stora möjligheter till förlängning eller att tjänsten övergår till en anställning hos.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan

Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen ”Ansök”.

1. Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Sofia Liljebo på 0920-27 10 70

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 – 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord

Administratör, Assistent, Duroc Rail, Luleå, Jeeves, Adecco

Antal tjänster

1

Adress

Adecco Sweden AB, Södra Kungsgatan 4, 97235 LULEÅ

Tillåt ansökningar via Eljesters webbsystem?

Nej

Detaljer


Antal tjänster: 1
Län/Ort:
Adress: Adecco Sweden AB, Södra Kungsgatan 4, 97235 LULEÅ
Senaste dag: 2019-02-28
AMS-ID: 8142599

Flera detaljer finns på ams.se.

Eljester Jobb

Eljester Jobb är en del av Eljester AB, som ingår i företagsgruppen Resultatfabriken. Läs mer om Eljester

Integritet och cookies | Användarvillkor

Idéer och förslag?

Tycker du att vi ska hämta jobb från fler än Arbetsförmedlingen, eller har du andra förslag om hur vi kan bli bättre? Mejla jobb@eljester.se och berätta mer.