Administratör till Inspektionsavdelningen 7 visningar

Den här jobbannonsen har hämtats från Arbetsförmedlingen.

Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.

Dnr 2019/021080

Vill du arbeta med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig!

Till avdelningen för inspektion, region nord, söker vi nu en administratör med placering i Luleå som, tillsammans med kunniga och engagerade medarbetare, ska arbeta i en bred roll med varierande arbetsuppgifter. Regionen har även medarbetare vid regionkontoret i Umeå samt vid filialkontoren Sundsvall och Östersund. Vi arbetar med fokus på hela avdelningen samt regionen varför tjänsten kan innefatta uppdrag för övriga kontor i landet.

Ditt nya arbete

Tjänsten innebär att stödja olika delar inom avdelningen för inspektion. I arbetet som administratör på avdelningen för inspektion, region nord, ingår att:

• vara administrativt stöd till chefer
• hantera ekonomi- och personaladministration samt IT-stöd
• vara administrativt stöd i nationella inspektionsprojekt
• arbeta med diarieföring och dokumenthantering
• göra enklare kontorsgöromål
• vara ett stöd i ärendehantering

Du kommer även att ha kontakt med andra avdelningar på Arbetsmiljöverket gällande frågor som rör t.ex. lokaler, parkeringar, brandskydd och säkerhet samt kontakt med hyresvärd och/eller leverantör av tjänster gällande drift och skötsel av lokalerna i Luleå.

Kvalifikationskrav

Vi söker dig som har:
• utbildning inom administration eller ekonomi, motsvarande tre års studier på gymnasienivå (även Komvux)
• minst tre års erfarenhet av administrativa uppgifter
• kunskaper om dokumenthantering
• mycket goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta i olika verksamhetssystem för personal- och ekonomiadministration, ärendehantering samt IT-program såsom t.ex. Office 2016, Windows 10, Public 360, Agresso, Stratsys, Primula samt har ett pedagogiskt sätt att hjälpa medarbetare tillrätta i dessa miljöer för att få till stånd ett varaktigt och korrekt arbetssätt
• god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift

För att lyckas i uppdraget behöver du vara och ser förbättringsområden och möjligheter till effektivisering, initiativtagande och självständigt ser vad som behöver göras och agerar därefter. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av ekonomi- eller personaladministrativa uppgifter från statlig myndighet
• erfarenhet av digitala arbetssätt och förändringsarbete
• erfarenhet som administratör i projektarbete
• erfarenhet av att ha arbetat med administration kring lokaler
• erfarenhet av pedagogisk handledning i IT-program/system

Mer om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering på vårt kontor i Luleå. Vi har individuell lönesättning och tillämpar 6 månaders provanställning. Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida av.se/om-oss/arbeta-hos-oss/

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.

Som medarbetare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar till helheten genom att visa engagemang och hänsyn i samarbetet med andra. Du agerar efter våra värdeord trovärdig, kommunikativ och offensiv samt du har ett likabehandlingsperspektiv i din vardag. Tillsammans ska vi lyckas nå våra verksamhetsmål, bidra till en hälsosam arbetsmiljö och verka för en lärande arbetsplats.

Om du har frågor

Kontakt oss på telefon 010-730 90 00. Frågor om anställningen besvaras av enhetschef Fredrik Hedlund. Facklig kontaktperson är Anders Tegelid, SACO och Anette Molander, fackförbundet ST. Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.

Välkommen med din ansökan senast den 5 maj 2019 . Ansök genom att klicka på länken nedan.

Om avdelningen för inspektion

Inspektionsavdelningens huvudsakliga uppgift är att svara för tillsyn över arbetsmiljö- och arbetstidslagstiftningen och de föreskrifter som finns till lagstiftningen. Här ingår bland annat att genomföra inspektioner, olycksfallsutredningar och informationsinsatser samt ställa de krav som behövs för att följa regelverket. Vi fattar beslut om föreläggande eller förbud, begär utdömande av vite eller påförande av sanktionsavgift och vi samverkar med andra myndigheter. Inspektionsavdelningen består av fem regioner: region nord, region mitt, region öst, region väst och region syd och en avdelningsstab.

Arbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö- och arbetstider följs av företag och organisationer. Alla anställda i Sverige har rätt till en bra arbetsmiljö enligt arbetsmiljölagen. Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Vi är idag ca 650 medarbetare fördelade på totalt 11 orter i Sverige.

Antal tjänster

1

Adress

Arbetsmiljöverket Region nord, Riddaregatan 8, 90336 Umeå

Tillåt ansökningar via Eljesters webbsystem?

Nej

Detaljer


Antal tjänster: 1
Län/Ort:
Adress: Arbetsmiljöverket Region nord, Riddaregatan 8, 90336 Umeå
Senaste dag: 2019-05-05
AMS-ID: 8249109

Flera detaljer finns på ams.se.

Eljester Jobb

Eljester Jobb är en del av Eljester AB, som ingår i företagsgruppen Resultatfabriken. Läs mer om Eljester

Integritet och cookies | Användarvillkor

Idéer och förslag?

Tycker du att vi ska hämta jobb från fler än Arbetsförmedlingen, eller har du andra förslag om hur vi kan bli bättre? Mejla jobb@eljester.se och berätta mer.