Bistånds – och LSS – handläggare 9 visningar

Den här jobbannonsen har hämtats från Arbetsförmedlingen.

Luleå förenar storstadens utbud med småstadens närhet. En hållbar kuststad i ständig utveckling med nytänkande näringsliv, universitet med forskning i världsklass, positivt samarbetsklimat och en naturnära livsmiljö som ger det bästa av alla årstider.

Socialförvaltningen har medborgarnas behov i centrum och utgår ifrån socialnämndens vision ”Meningsfullt liv i Luleå”. Med kvalitet, engagemang, omsorg och förståelse ska vi, inom ramen för vårt uppdrag och gällande lagstiftning, tillgodose behov som uppfyller våra medborgares önskemål.

Socialförvaltningen är indelad i verksamhetsområdena Vård och omsorg, Hälso- och sjukvård samt Individ och familjeomsorg.

ARBETSUPPGIFTER

Vår gemensamma värdegrund är en ledstjärna där verksamheten präglas av engagemang, ansvarstagande och kompetens. Vi utvecklas hela tiden vilket gör att det är spännande att jobba hos oss. Oavsett vilken verksamhet du arbetar inom på Individ och familjeomsorgen så kan vi garantera dig ett betydelsefullt jobb där du gör skillnad varje dag!

Som bistånds- och LSS-handläggare arbetar du i enlighet med socialstyrelsens modell Individens Behov I Centrum (IBIC.) Du ansvarar för att utreda, bedöma och besluta i ärenden gällande insatser enligt socialtjänstlagen (SoL) och enligt Lag om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) samt att följa upp och ompröva beviljade insatser. Arbetet innebär en nära dialog med personer som söker stöd och hjälp och deras anhöriga. Därtill samverka med andra aktörer såväl inom som utanför förvaltningen.

Vi erbjuder dig

En hälsofrämjande arbetsplats med trevliga och engagerade kollegor. Arbetsglädje är viktigt för oss för att klara de svåra utmaningar som vi möter.

En viktig förutsättning för att du ska kunna göra ett bra jobb är självklart att du har rätt kompetens. Som ny bistånds- och LSS-handläggare hos oss får du tid växa in rollen. Du får en mentor och erbjuds introduktionsutbildning samt utbildning och handledning i de metoder som vi använder oss av.

Vi har kontinuerlig metodhandledning, regelbundna ärendegenomgångar och du ges möjlighet till reflektion. Kompetensutveckling kan förutom utbildning innebära nätverk, praktik, studiebesök, och föreläsningar. Inom ramen för ditt uppdrag erbjuds du den kompetensutveckling, stöd och inspiration som du behöver för att utvecklas inom ditt arbetsområde.

Du har flexibel arbetstid och friskvårdsförmån som underlättar samspelet mellan arbete, fritid och familjeliv. Vi tillämpar rätt till heltid och möjlighet till deltid. Det betyder att du kan påverka din arbetstid om det fungerar med hänsyn till verksamhetens behov.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som är socionom. Meriterande är om du har erfarenhet av myndighetsutövning och de aktuella lagstiftningarna. Du gör hembesök hos våra brukare därför ser vi gärna att du har B-körkort.

Som person är du trygg i dig själv, flexibel och ansvarsfull. I arbetet har du nära samverkan med brukare och andra aktörer så du har lätt för att skapa kontakter och samarbeta. Du är noggrann och strukturerad samt har god dokumentationsförmåga då det är en viktig del av arbetet. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT

Vi erbjuder en trivsam arbetsmiljö, stimulerande arbetsuppgifter och tillämpar rökfri arbetstid. För att arbeta hos oss ska du dela Luleå kommuns gemensamma värdegrund där Engagemang, Ansvarstagande och Kompetens är ledorden.

Socialförvaltningen begär att få se utdrag ur Polisens belastningsregister vid nyrekrytering.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka, vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. Luleå kommun ser heltid som en rättighet deltid som en möjlighet. Det är meriterande om du har kunskaper i finska, samiska och/eller meänkieli eftersom dessa nationella minoritetsspråk är vanligt i våra verksamheter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om jobbannonsering och rekryteringshjälp, Luleå kommun har ett kommunövergripande förhållningssätt och har avtal som samordnas av personalkontoret.

Tips!
Följ oss på Facebook – Jobba i Luleå kommun
Alla våra lediga jobb finns på www.lulea.se/ledigajobb

Antal tjänster

1

Adress

Luleå kommun, Socialförvaltningen, Rådstugatan 11, 97185 Luleå

Tillåt ansökningar via Eljesters webbsystem?

Nej

Detaljer


Antal tjänster: 1
Län/Ort:
Adress: Luleå kommun, Socialförvaltningen, Rådstugatan 11, 97185 Luleå
Senaste dag: 2018-11-14
AMS-ID: 7995864

Flera detaljer finns på ams.se.

Eljester Jobb

Eljester Jobb är en del av Eljester AB, som ingår i företagsgruppen Resultatfabriken. Läs mer om Eljester

Integritet och cookies | Användarvillkor

Idéer och förslag?

Tycker du att vi ska hämta jobb från fler än Arbetsförmedlingen, eller har du andra förslag om hur vi kan bli bättre? Mejla jobb@eljester.se och berätta mer.