Ekonomiassistent till Statlig Myndighet 4 visningar

Den här jobbannonsen har hämtats från Arbetsförmedlingen.

Om tjänsten

Vi söker ekonomiassistenter till en större statlig myndighet.

Är du en duktig administratör med ekonomibakgrund som söker nya utmaningar? Har du erfarenhet av att arbeta med kundreskontra?
Som ekonomiassistent kommer du arbeta med ett brett spektra av arbetsuppgifter.
Du kommer arbeta i ett team på ekonomiavdelningen med varierande ekonomirelaterade arbetsuppgifter.
Tjänsten passar dig som är strukturerad och har öga för siffror och vill få chans att utvecklas på en större statlig myndighet.
Uppdragen innebär att du blir anställd av oss på Arena Personal och jobbar hos myndigheten.
Det finns goda chanser till långa uppdrag för rätt person!
Placeringsort är Boden.

Din profil

Obligatoriska krav på kompetens för ekonomiassistent:

• Godkänd gymnasieutbildning inriktad mot ekonomi eller likvärdig utbildning
• Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet eller extrajobb i samband med studier inom aktuellt yrkesområde
• Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift
• God datorvana

Du behöver vara en person som har följande egenskaper

* Noggrann och strukturerad
* Flexibel och prestigelös
* Serviceorienterad och hjälpsam

Det är meriterande om du är civilekonom och har erfarenhet från liknande arbete i statlig myndighet.
För att trivas i rollen tar du ett stort ansvar för ditt arbete, är noggrann i det du tar dig för och har ett riktigt bra öga för detaljer.
Du trivs med att samarbeta med andra men kan även vara självständig och driva ditt eget arbete framåt
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som bidrar positivt till verksamhetens utveckling.

Det kan bli aktuellt med en bakgrundskontroll, då myndigheten arbetar med känslig information.

Vi erbjuder

Vi matchar de bästa medarbetarna till rätt företag och uppdrag. Att vara extern medarbetare hos oss passar dig som på minsta möjliga tid vill skaffa dig mesta möjliga erfarenhet. Vi ger dig chansen att arbeta på attraktiva arbetsplatser där du utvecklar din kompetens.
Du har nära kontakt med din personalansvarige som stöttar dig och fungerar som ditt bollplank för att du ska lyckas i dina uppdrag. För oss är det viktigt att du trivs och mår bra. Självklart har vi som auktoriserat bemanningsföretag kollektivavtal och försäkringar för din anställningstrygghet.
Vi värdesätter en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald. Det skapar trivsel och kvalitet för våra kunder och dig som anställd.
Vi erbjuder tjänster inom olika områden och på olika nivåer. Hos oss har du chans att utvecklas genom varierande typer av uppdrag hos våra kunder. Du får flexibla arbetsförhållanden och -tider. Som extern medarbetare har du möjlighet att lära känna olika arbetsgivare och medarbetare, se nya arbetssätt och processer, arbeta i flera system och därmed bredda din kompetens och samla erfarenhet. Du får även viktiga kontakter ute på olika arbetsplatser och detta nätverk kan vara till stor hjälp längre fram i din karriär. Samtidigt står vi bakom dig och ger stöd när det är nödvändigt! Många av våra medarbetare får anställning hos våra kunder efter genomfört uppdrag.

Om verksamheten

Vi har ett personligt engagemang och anstränger oss alltid för att ordna saker på bästa sätt. Vi försöker hitta uppdrag som passar dig som medarbetare så att du hela tiden utvecklas för då vet vi att du trivs och gör ett bra jobb! Vi agerar professionellt i alla lägen och har gedigen kompetens i bolaget. Du som medarbetare får därför trygghet och en kompetent arbetsgivare. Våra Konsultchefer arbetar från början till slut med kunder och medarbetare i hela bemanningsprocessen vilket gör att vi har en nära kontakt och vet vad som är på gång och aktuellt för dig för tillfället.

Ansökan

Tre enkla steg till ditt nya jobb:
1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag – vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan!

Antal tjänster

2

Adress

Arena Personal Sverige AB, Skeppsbrogatan 39, 97234 Luleå

Tillåt ansökningar via Eljesters webbsystem?

Nej

Detaljer


Antal tjänster: 2
Län/Ort:
Adress: Arena Personal Sverige AB, Skeppsbrogatan 39, 97234 Luleå
Senaste dag: 2019-03-31
AMS-ID: 8195463

Flera detaljer finns på ams.se.

Eljester Jobb

Eljester Jobb är en del av Eljester AB, som ingår i företagsgruppen Resultatfabriken. Läs mer om Eljester

Integritet och cookies | Användarvillkor

Idéer och förslag?

Tycker du att vi ska hämta jobb från fler än Arbetsförmedlingen, eller har du andra förslag om hur vi kan bli bättre? Mejla jobb@eljester.se och berätta mer.