Handläggare inom folkbokföring 6 visningar

Den här jobbannonsen har hämtats från Arbetsförmedlingen.

Söker du efter ett intressant och utvecklande arbete? Som folkbokföringshandläggare får du ett omväxlande och lärorikt arbete som ger dig en insyn i hur det är att arbeta på Skatteverket.

Om jobbet

Du arbetar med handläggning och utredning av ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Det innebär att du analyserar och bedömer olika typer av underlag. Du begär in kompletteringar via telefon, mejl och brev i kontakt med privatpersoner och andra myndigheter. Med stöd av lagar och regler gör du en bedömning av underlaget och fattar beslut. Vissa ärenden är enkla och snabba medan andra tar mer tid.

Du får en introduktion och en handledare som hjälper dig att planera ditt arbete. Du kommer sedan självständigt få driva dina ärenden och samverka med andra. Du kommer stöta på olika typer av ärenden och du lär dig och får nya kunskaper både på bredden och på djupet. Vi har flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha en balans mellan arbete och fritid.

Du tillhör en folkbokföringssektion på folkbokföringsenhet norra på Folk- och fastighetsavdelningen, med placering i Luleå. På vår sektion är vi ca 35 kollegor.

Om dig

För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs/skatteverketsmedarbetarpolicy.4.5c281c7015abecc2e2010e5b.html.

I det här jobbet ska du

– självständigt planera och driva ditt arbete framåt för att nå resultat
– vara hjälpsam och bemöta andra med vänlighet och respekt
– tala och skriva enkelt och tydligt
– vara noggrann och effektiv
– vara bra på att samarbeta och stötta andra för att nå gemensamma mål.

Du ska även ha

– ha en avslutad gymnasieutbildning och dokumenterad administrativ arbetslivserfarenhet.

Det är önskvärt att du har aktuell erfarenhet från Skatteverket.

Bra att veta

Anställningen är tidsbegränsad fr o m 2019-09-02 till och med 2019-12-31.

På https://www.skatteverket.se/omoss/jobbahososs.4.18e1b10334ebe8bc80004.html kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Skatteverkets uppdrag är att bidra till att säkra finansieringen av den offentliga sektorn, bidra till ett väl fungerande samhälle och att motverka brottslighet. Vi skapar förtroende genom att vara lyhörda och ge alla ett bra bemötande. Genom att använda digitaliseringens möjligheter vill vi underlätta för privatpersoner och företag i deras vardag. Tillsammans gör vi samhället möjligt.

Antal tjänster

1

Adress

Skatteverket, Solna, 17194 Solna

Tillåt ansökningar via Eljesters webbsystem?

Nej

Detaljer


Antal tjänster: 1
Län/Ort:
Adress: Skatteverket, Solna, 17194 Solna
Senaste dag: 2019-06-02
AMS-ID: 8300059

Flera detaljer finns på ams.se.

Eljester Jobb

Eljester Jobb är en del av Eljester AB, som ingår i företagsgruppen Resultatfabriken. Läs mer om Eljester

Integritet och cookies | Användarvillkor

Idéer och förslag?

Tycker du att vi ska hämta jobb från fler än Arbetsförmedlingen, eller har du andra förslag om hur vi kan bli bättre? Mejla jobb@eljester.se och berätta mer.