Handledare, ref.nr 95 / 18 2 visningar

Den här jobbannonsen har hämtats från Arbetsförmedlingen.

Organisation:
Kalix Kommuns dagliga verksamhet är en sysselsättning för vuxna personer med beslut enligt både LSS och SOL. 
Vi söker nu en ny medarbetare som skal jobba som handledare inom Jobb och Utvecklingscenters verksamheter. 
Arbetsuppgifterna är mycket varierande och ställer stora krav på att du som person är flexibel och utvecklingsinriktad samt klarar att arbeta självständigt. Din uppgift som handledare är att anpassa verksamheten och dess aktiviteter utifrån våra brukares förmåga och önskemål. 
Som medarbetare inom Socialförvaltningen arbetar man efter Socialnämndens fastställda mål, riktlinjer och värdegrund. 

 
Arbetsuppgifter:
Din viktigaste uppgift som handledare är att stödja och stärka de brukare du har med dig till att bli så självständiga som möjligt. Målet för dagliga verksamheter är att alla våra brukare ska få möjlighet att göra sin egen karriärstege, öka sin självständighet och om möjligt gå vidare till den reguljära arbetsmarknaden. 
Vi samverkar i alla våra verksamheter, och har olika aktiviteter som ibland förändras övertid för att möta brukarens behov. I jobb och utvecklingscenters verksamhet har vi idag matlagning, syateljé, tvätteri, kontor & media, återvinnings butik, återvinnings bod, vedbacke, montering, snickeri, hunddagis. vi kör brukartransporter, handla till de äldre i samhället, jobbar med grupper ute på externa företag. 
Detta innebär att du bör ha god fysisk kapacitet.  
I arbetsuppgifterna ingår även dokumentation/genomförandeplaner i systemet Treserva. 
 
Kompetenser:
Vi ser gärna att du som söker är utbildad undersköterska med inriktning mot funktionshinder och/eller psykiatri. Socialpedagog. 
Motiverande Samtal är meriterande. Du ska ha goda yrkeskunskaper och gärna erfarenhet av att jobba med personer som har funktionsnedsättningar och gärna inom daglig verksamhet. 
Erfarenhet inom verksamhetssystemet Treserva är önskvärt. 
 
För att du ska trivas hos oss tänker vi oss att du är positiv, engagerad, nyfiken, kreativ, kommunikativ och lösningsinriktad. Du är beredd på att ofta möta situationsbundna utmaningar. Du har en hög och medveten professionalitet och känner stolthet över ditt yrke. 
Du behöver ha intresse och förmåga att initiera framtida utveckling inom den dagliga verksamheten. 
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. 
 
Övrigt:
Tillsvidareanställning på heltid med tillträdesdag 2018-10-01.
Arbetsgivaren kan eventuellt använda sig av provanställning.  
Vi tar emot din ansökan t.o.m. 2018-08-31
B-körkort, IT-kunskap samt kunskap i verksamhetssystemet Treserva erfordras.
Din ansökan behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).  
 
Kontaktpersoner  
För arbetsgivaren: 
Anette Strömbäck enhetschef, 0923-654 57, 072-5489955  
anette_stromback@kalix.se 
 
För arbetstagarorganisationen: 
Kommunal Norrbotten, 010-442 99 14 
 
 
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Antal tjänster

1

Adress

Kalix Kommun, Nygatan 4, 95281 Kalix

Tillåt ansökningar via Eljesters webbsystem?

Nej

Detaljer


Antal tjänster: 1
Län/Ort:
Adress: Kalix Kommun, Nygatan 4, 95281 Kalix
Senaste dag: 2018-08-31
AMS-ID: 7802449

Flera detaljer finns på ams.se.

Eljester Jobb

Eljester Jobb är en del av Eljester AB, som ingår i företagsgruppen Resultatfabriken. Läs mer om Eljester

Integritet och cookies | Användarvillkor

Idéer och förslag?

Tycker du att vi ska hämta jobb från fler än Arbetsförmedlingen, eller har du andra förslag om hur vi kan bli bättre? Mejla jobb@eljester.se och berätta mer.