Lönehandläggare 3 visningar

Den här jobbannonsen har hämtats från Arbetsförmedlingen.

Lönehandläggare

Arbetsplats: Löneenheten, Boden
Referensnummer: 197984

Om arbetsplatsen

Administrativt stöd och utveckling är Region Norrbottens kompetenscentrum inom ekonomi- och löneadministration. Vi arbetar för att skapa en enklare vardag för våra kunder genom att ständigt förbättra våra rutiner, kvalitet och tillgänglighet. Vi ger god service till Regionens alla verksamheter genom att verka för hög kvalitet och kundnytta. Arbetsplatsen är certifierad enligt ISO 9001. Inom Löneenheten har 16 lönehandläggare ansvaret för att handlägga och kvalitetssäkra utbetalning av lön, inom enheten ansvarar 2 pensionshandläggare för administration kopplat till tjänstepension och löneväxling. HR support är en servicetjänst och en del av vårt ansvar där vi hjälper och guidar våra kunder i frågor inom löneområdet.

Arbetsuppgifter

Som lönehandläggare arbetar du självständigt och i grupp utifrån gällande regelverk med handläggning, kvalitetssäkring och granskning av löneunderlag inom Region Norrbotten. Du är konsultativt stöd till anställda och arbetsledare i frågor kopplade till lagar, avtal och regelverk inom lönedelarna och i hanteringen av självservice. I arbetet ingår kontinuerlig uppföljning, internkontroll och utfärdande av intyg. Du lämnar uppgifter till olika myndigheter och ansvarar för inskanning av dokument till personakterna med ansvar för att sekretessbelagd information hanteras korrekt. I tjänsten arbetar man utifrån fasta körningsdatum varje månad. Vi arbetar aktivt med avvikelser och förbättringsförslag. Du kommer ingå i Region Norrbottens HR support där du hanterar inkommande webbärenden och support via telefon.

Din bakgrund

Vi söker dig som har gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller motsvarande. Meriterande är erfarenhet av arbete med Personec P och/eller erfarenhet från arbete inom lönehantering, arbetsrättsliga lagar och avtal och ekonomi. I din konsultativa roll behöver du vara serviceinriktad och ha pedagogisk förmåga. Meriterande om du är certifierad inom kundserviceområdet. Som person är du noggrann, strukturerad, engagerad och ansvarstagande. Att arbeta med ständiga förbättringar med kunden i centrum och enhetens bästa som mål är en självklarhet för dig. Det är viktigt att du både kan arbeta självständigt och samarbeta i grupp samt har lätt för att skapa förtroenden och goda relationer.

Anställningsfakta

Sommarvikariat från 2019-05-13 fram till 2019-08-23. Arbetstid är dagtid vardagar 100 %. Region Norrbotten tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.

Vill du veta mer?

Mona Sundström, enhetschef, tfn 0921-672 08, 070-398 36 65, mona.sundstrom@norrbotten.se
 
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av tjänsten men undanber oss direkt kontakt med bemannings- eller rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.

Fackliga företrädare

Per Vestin, Vision, tfn 0920-284 391
Sista ansökningsdag är den: 2019-04-07

Antal tjänster

1

Adress

Region Norrbotten, Hedenbrovägen 6, 96136 Boden

Tillåt ansökningar via Eljesters webbsystem?

Nej

Detaljer


Antal tjänster: 1
Län/Ort:
Adress: Region Norrbotten, Hedenbrovägen 6, 96136 Boden
Senaste dag: 2019-04-07
AMS-ID: 8195941

Flera detaljer finns på ams.se.

Eljester Jobb

Eljester Jobb är en del av Eljester AB, som ingår i företagsgruppen Resultatfabriken. Läs mer om Eljester

Integritet och cookies | Användarvillkor

Idéer och förslag?

Tycker du att vi ska hämta jobb från fler än Arbetsförmedlingen, eller har du andra förslag om hur vi kan bli bättre? Mejla jobb@eljester.se och berätta mer.