Servicehandläggare, Luleå 3 visningar

Den här jobbannonsen har hämtats från Arbetsförmedlingen.

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Skatteverket, Försäkringskassan och Pensionsmyndigheten driver servicekontor i samverkan. Servicekontorens syfte är att erbjuda samhällsservice och information till privatpersoner och företag.

Myndigheternas samarbete ger dig som servicehandläggare ett helhetsperspektiv i din kontakt med medborgare och företagare.

Arbetsuppgifter och ansvar

Som servicehandläggare träffar du många individer med olika bakgrund i samhället. Du ger snabb och professionell service och svarar på frågor från privatpersoner och företag. En stor del av ditt arbete är att guida till självhjälp i e-tjänster.

Du ger service och information på uppdrag av de tre myndigheterna, vilket ställer höga krav på din förmåga att ta in och analysera information. Det är viktigt att du är tillmötesgående och har lätt för att lyssna och coacha. Eftersom du arbetar nära kunderna måste du känna dig bekväm i det direkta mötet med individer med olika bakgrund och funktionsförmåga.

På servicekontoret i Luleå är vi cirka 7 medarbetare och tillhör enheten Norrbotten. Du kommer att arbeta i team, du och dina kollegor tar gemensamt ansvar för ert uppdrag och ett gemensamt lärande. Vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar och det ingår i rollen att vara med och bidra. Vid behov kommer du även att arbeta på andra servicekontor i närområdet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar kreativitet, lärande och utveckling
• med god balans mellan arbete och fritid. 

Vi söker dig som

• har relevant högskoleutbildning om 120 p/180 hp eller väl dokumenterad förmåga att inhämta och använda teoretiska kunskaper i arbetet
• har arbetat minst två år i ett serviceyrke med kundkontakt där du har besvarat frågor på ett kortfattat och informativt sätt vid besök eller via telefon
• har goda kunskaper i informationssökning och är van att använda e-tjänster
• har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• har goda kunskaper i engelska i tal och skrift
• har mycket gott bemötande och servicekänsla
• har mycket god kommunikativ förmåga
• har god förmåga att hantera flera kunder parallellt och arbeta i ett högt tempo
• är flexibel, till exempel öppen för att arbeta på annat kontor med kort varsel.
• ser helheter, är utvecklingsorienterad och tänker nytt
• har förmåga att stödja och god samarbetsförmåga
• är pedagogisk och har förmåga att coacha
• har körkort för personbil
• är stabil, självgående och kan hantera kravfyllda situationer.

Det är meriterande om du har

• erfarenhet av arbete på Skatteverket, Försäkringskassan och/eller Pensionsmyndigheten
• erfarenhet av att ge komplex information vid personliga möten från myndigheter och stora företag
• har goda kunskaper i språk utöver svenska och engelska som är vanligt inom servicekontorets närområde till exempel finska
• erfarenhet av arbete i mångkulturella miljöer
• pedagogisk erfarenhet. 

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Övrigt

1 tjänst, tillsvidare, heltid, med tillträde omgående enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. Placeringsort: Luleå.

Kontaktpersoner

Enhetschef: Sanna Ranneberg, 010-111 62 49 (för frågor om tjänsten) och HR-specialist: Caroline Söderberg, 010-118 80 12 (för frågor om rekryteringsprocessen). Kontaktpersoner i fackliga frågor är för Fackförbundet ST: Veronica Johansson veronica.m.johansson@forsakringskassan.se och för Saco-S: Ingrid Rådström, ingrid.radstrom@forsakringskassan.se.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 25 november 2018.

Antal tjänster

1

Adress

Försäkringskassan, 10351 Stockholm, 10351 Stockholm

Tillåt ansökningar via Eljesters webbsystem?

Nej

Detaljer


Antal tjänster: 1
Län/Ort:
Adress: Försäkringskassan, 10351 Stockholm, 10351 Stockholm
Senaste dag: 2018-11-25
AMS-ID: 8012676

Flera detaljer finns på ams.se.

Eljester Jobb

Eljester Jobb är en del av Eljester AB, som ingår i företagsgruppen Resultatfabriken. Läs mer om Eljester

Integritet och cookies | Användarvillkor

Idéer och förslag?

Tycker du att vi ska hämta jobb från fler än Arbetsförmedlingen, eller har du andra förslag om hur vi kan bli bättre? Mejla jobb@eljester.se och berätta mer.