Verksamhetsutvecklare med ansvar för hälsoinformatik och vårdadministr … 6 visningar

Den här jobbannonsen har hämtats från Arbetsförmedlingen.

Verksamhetsutvecklare med ansvar för hälsoinformatik och vårdadministrativa system
Arbetsplats: Divisionsstab, Länssjukvård
Referensnummer: 196724

Om arbetsplatsen

Vi söker en drivande och engagerad verksamhetsutvecklare med inriktning mot vårdadministrativa system och hälsoinformatik till division Länssjukvårds enhet för verksamhetsutveckling. Du kommer att ingår i divisionens stab med uppdrag att utveckla och förbättra verksamheterna inom sjukvården i länet. I divisionsstaben arbetar controllers, planerare, verksamhetsutvecklare och HR-partners.

Division Länssjukvård består av tio olika verksamhetsområden; anestesi/operation/intensivvård,
allmänkirurgi/urologi, obstetrik/gynekologi, ortopedi, öron/näsa/hals/ käk samt syn/hör, bild och
funktionsmedicin, barnsjukvård, LSS råd och stöd och laboratoriemedicin.

Centralt för division Länssjukvård är utveckling av självförbättrande verksamheter där vi fortlöpande utvecklar både stöd- och vårdprocesser. Divisionens fokusområden är teknologier i framkant, hög kompetensnivå och omsorg om den enskilda individen.

Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta med planering och utveckling kring vårdadministrativa system samt bistå
verksamheterna i förbättringsarbeten och utvecklingsfrågor utifrån de uppdrag och behov som finns.
 
Tjänsten är riktad mot vårdadministrativa system såsom VAS, IHSAK, HSA etc. samt ansvar för hälsoinformatik inom divisionen. I arbetet ingår även att arbeta med införande av webbtidbok. Arbetet sker enligt Region Norrbottens verksamhetsmodell med fokus på ständiga förbättringar och effektiva flöden.
 
Tjänsten innebär ett nära samarbete med chefer och medarbetare i divisionens verksamheter samt över divisionsgränserna. Samverkan med andra stabsfunktioner är viktigt. Vi erbjuder dig ett utmanande och utvecklande arbete.

Din arbetsplats finns i Regionshuset Luleå och viss del av arbetet utgår från Sunderby sjukhus.
I arbetet ingår resor till länets sjukhus.

Din bakgrund

Du har en för tjänsten relevant utbildning och goda kunskaper i VAS och dess kodregister, ISHAK, ICD 10, KVÅ och dess regelverk. Erfarenhet från liknande arbeten är meriterande likaså erfarenhet av att arbeta med förbättringsarbeten/ utvecklingsarbeten.

Rollen förutsätter att du har en mycket god samarbetsförmåga och ett självgående och strukturerat arbetssätt. Du har en god analytisk förmåga och behöver kunna driva flera arbeten parallellt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Dina IT-kunskaper förutsätts vara mycket goda, dvs. du använder IT på ett effektivt sätt i arbetet och behärskar Officepaketet i sin helhet.

Anställningsfakta

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Heltid, dagtid. Regionen tillämpar individuell lönesättning enligt kollektivavtal.

Vill du veta mer?

Ann-Sofi Schäufele, chef verksamhetsutveckling Division Länssjukvård.
0920 – 284178 eller ann-sofi.schaufele@norrbotten.se

Fackliga företrädare

Barbro Eriksson, Vision, 070-300 14 48, Barbro.eriksson@norrbotten.se  
Maria Sjöberg, SACO, 070-616 08 31, maria.s.sjoberg@norrbotten.se
Elisabeth Lindblad, Vårdförbundet, 073-078 03 98, elisabeth.lindblad@norrbotten.se  
Marianne Engberg, Kommunal, 070-392 86 52 , marianne.engberg@norrbotten.se

Sista ansökningsdag är den: 2019-02-03

Antal tjänster

1

Adress

Region Norrbotten, Robertsviksgatan 7, 97189 Luleå

Tillåt ansökningar via Eljesters webbsystem?

Nej

Detaljer


Antal tjänster: 1
Län/Ort:
Adress: Region Norrbotten, Robertsviksgatan 7, 97189 Luleå
Senaste dag: 2019-02-03
AMS-ID: 8099009

Flera detaljer finns på ams.se.

Eljester Jobb

Eljester Jobb är en del av Eljester AB, som ingår i företagsgruppen Resultatfabriken. Läs mer om Eljester

Integritet och cookies | Användarvillkor

Idéer och förslag?

Tycker du att vi ska hämta jobb från fler än Arbetsförmedlingen, eller har du andra förslag om hur vi kan bli bättre? Mejla jobb@eljester.se och berätta mer.